ژل لب _ فیلر​

ژل لب چیست

ژل لب یا فیلر لب (فیلر در انگلیسی به معنای پر کننده میباشد) ماده ای برای حجم دهی لب ها میباشد. از مواد مختلفی به عنوان ژل لب استفاده میشود چون اکثر این مواد به صورت ژله ای میباشند برای همین نام ژل لب مرسوم شده است .

انواع فیلر لب

 منظور از انواع ژل لب سه حالت میباشد

  • انواع موادی که به عنوان ژل لب استفاده میشوند: که در این بند توضیح داده میشود
  • انواع مدل های ژل لب: در بند 3 توضیح داده شده است
  • انواع مارک ها و برند های ژل لب: در بند 4 توضیح داده شده است

انواع موادی که به عنوان فیلر یا ژل لب استفاده میشود را به همراه مزایا و معایب در زیر نام برده ایم :

  • فیلرهای دائمی: دلیل دائمی بودن این فیلر ها غیر قابل جذب بودن توسط بدن ما میباشد. استفاده از این نوع ژل ها منسوخ شده است به دلیل اینکه اکثر این مواد چون تاییدیه FDA آمریکا را ندارند استفاده نمیشوند. توجه فرمایید که تاییدیه FDA مورد توجه متخصصین میباشد زیرا این تاییدیه هم به بخش تولید آن ماده و هم اثربخشی و عوارض آن ماده نظارت مینماید در حالی که تاییدیه های دیگر مانند CE اروپا فقط به بهداشتی بودن و استاندارد بودن روند تولید این ماده توجه مینماید. از بین فیلر های دائمی تنها ماده PMMA مورد تایید FDA میباشد و آن هم فقط برای استفاده چین و چروک های عمیق اطراف لب میباشد. توصیه مرکز ما عدم تزریق این ژل ها به علت عوارض غیر قابل پیشبینی و مصنوعی بودن این ژل ها میباشد.

در زیر به انواع دیگری از ژل ها که جزو ژل های موقت میباشند اشاره میکنیم

  • هیالورونیک اسید: یکی از ترکیبات بدن که در پوست و غضروف و مایعات بدن وجود دارد و در کرم های پوست و سرم ها نیز به میزان زیادی استفاده میشود. مزایا و معایب هیالورونیک اسید را در زیر توضیح میدهیم:
    • مزیت1) این ماده یکی از ترکیبات بدن ما میباشد که در بافت های مختلفی از بدنمان وجود دارد که این مورد مهمترین مزیت این ماده است زیرا احتمال واکنش آلرژیک یا حساسیت و آسیب به بافت و سایر عوارض توسط این ماده بسیار پایین میباشد و یا در صورت استفاده از مارک های معتبر غیر ممکن میباشد
    • مزیت 2) این ماده به مقدار زیادی آب جذب مینماید و به حالت ژله ای در می آید مثل ژله خوراکی که بیشتر ترکیباتش آب است و ما فقط مقدار کمی از پودر را با آب مخلوط میکنیم و به حالت ژله ای در می آید
    • مزیت 3) جذب 6 الی 24 ماهه (که این مدت زمان به برند ماده مورد استفاده و خود فرد بستگی دارد) این موضوع باعث میشود در صورتی که خواستار تغییر مدل در آینده هستیم این کار را انجام دهیم.
    • مزیت 4) با استفاده از ماده ای به نام هیالورونیداز  به راحتی قابل تجزیه میباشد و این موضوع باعث میشود که هر موقع بخواهیم میتوانیم لب ها یا ناحیه تزریقی را به حالت قبل برگردانیم
    • عیب : این ماده عیب خاصی ندارد ولی عده ای قابل جذب بودن در زمان شش ماه را عیب این ماده میدانند که این زمان را هم میتوان با استفاده از یک برند معتبر افزایش داد
  • کلاژن : این ماده با وجودی که یکی از مواد موقت و جزو ترکیبات پوست و مو و استخوان و غضروف بدن ما میباشد، اما به علت اینکه در مدت سه ماه توسط بدن جذب میشود بسیار کم استفاده میشود .
  • هیدروکسی آپاتیت کلسیم : این ماده در ساختار دندانها و استخوانها وجود دارد. مدت زمان جذب این ماده 18 ماه میباشد و فقط برای جوانسازی پوست و رفع چین و چروک های دست کاربرد دارد و برای تزریق لب استفاده نمیشود
  • پلی لاکتیک اسید : این ماده قابل جذب و مصنوعی میباشد و در ساخت نخ بخیه هم مورد استفاده قرار میگیرد. نحوه ی استفاده از این ماده بدین صورت است که در چند نوبت در طول چند ماه تزریق می شود. اثر این ماده پس از چند وقت ظاهر میشود و گاها تا دوسال ماندگار میباشد .
  • چربی : این ماده یکی از گزینه هایی است که در تزریق لب در موارد معدودی استفاده میشود که در بند 23 به طور کامل بررسی شده است .

انواع مدل ژل لب

مدل های مختلفی برای لب ها وجود دارد . مهمترین عواملی که تفاوت بین انواع فرم لب برای تزریق ژل ایجاد مینماید ، حجم لب ها بعد از تزریق ، پهنای لب ها ، نسبت لب بالا به لب پایین و شکل محیط لب میباشد. در واقع این مدل ها تفاوتشان در این سه موضوع میباشد. جهت انتخاب از بین انواع تزریق برای ژل لب  سه سوال از خود بپرسید:

  • آیا هدف من بسیار متفاوت دیده شدن و مصنوعی دیده شدن لبهای خودم میباشد؟ و میخواهم همه افراد متوجه شوند که به لبهای خودم ژل تزریق کرده ام؟
  • آیا هدف من جذاب تر شدن لب های خودم میباشد ؟
  • هدف من صرفا طبیعی دیده شدن لبهایم در کنار مقداری افزایش حجم لبهایم میباشد تا از کاهش حجم لبها که به مرور سن اتفاق میافتد جلوگیری نمایم ؟

اگر جواب شما به سوال اول بله باشد باید به دنبال مدلهایی روید که حجم ژل تزریقی بسیار زیاد معمولا بالای 1/5  یا حتی 2 سی سی میباشد و پهنا یا حجم لب ها و یا هر دو زیاد میشود و همراه با به هم خوردن شکل طبیعی محیط لب باشد از جمله این مدل ها مدل قلوه ای ، مدل قلبی ، مدل فانتزی و مدل گرد و کمانی می باشند

اگر جواب سوال دوم بله باشد بهتر است مدلهایی را انتخاب نمایید که از لحاظ زیبایی شناسی جزو محبوبترین مدل ها بین افراد جامعه میباشند

و اگر جواب سوال سوم بله باشد بهتر است ژل لب طبیعی ( کلاسیک یا نچرال ) را انتخاب نمایید .

انواع مارک ها و برند های ژل لب

در زیر تقریبا به تمامی مارک ها و کشورهای سازنده و درصورتی که عیب یا مزیت خاصی نسبت به برند های دیگر داشته باشند اشاره میشود. توجه فرمایید که اکثر این مارک ها نمونه های تقلبی دارند لذا علاوه بر اینکه برند معتبری برای بدست آمدن نتایج بهتر استفاده نمایید باید پزشکتان از اصل بودن این مواد اطمینان حاصل نماید. یکی از راههای شناخت بهترین ژلها در بعضی مواقع مقایسه قیمت آنها میباشد مگر امکان دارد هم ژلی قیمت بالا داشته باشد و هم کیفیت پایین در صورتی که این دو ویژگی با هم باشد در اینصورت در یک زمان کوتاه فروش شرکت سازنده به شدت کاهش میابد در نتیجه این شرکت مجبور به کاهش قیمت خود در مقایسه با رقبا میشود. پس در بلند مدت احتمال اینکه هم قیمت یک ژل بالا باشد و هم کیفیت آن پایین باشد،  بسیار پایین میباشد.  بنابراین به سراغ ژل هایی میرویم که قیمت بالا و قدیمی باشند نه ژلی که دو سال است به بازار وارد شده است. در زیر چهار برند اول برند های قدیمی هستند که به اصطلاح در بازار جواب پس داده اند

توجه فرمایید که در زیر میانگین ماندگاری این ژل ها ذکر شده و این ماندگاری به عوامل مختلفی بستگی دارد که در بند ماندگاری به تفصیل این عوامل توضیح داده شده است

1). ژل ژوویدرم (Juviderm)

ژل فرانسوی که جزو محبوب ترین فیلرهای بازار است و تا 12 الی 18 ماه ماندگاری دارد و مورد تایید FDA آمریکا میباشد.

2). ژل بلترو (Belotero)

ژل آلمانی که 6 الی 12 ماه ماندگاری دارد. این فیلر مورد تایید FDA آمریکا میباشد.

3). ژل پرفکتا (Perfecta)

ژل لب فرانسوی که ماندگاری تا یک سال دارد. این فیلر برای کانتورینگ صورت و شکل دهی لب ها استفاده میشود . ماندگاری این ژل 6 الی 12 ماه میباشد .

4). ژل آلیاکسین (Aliaxin)

ژل لب ایتالیایی که طول عمر 12 الی 18 ماهه دارد. این ژل برای گودی زیر چشم و رفع چین و چروک صورت و حجم دهی لبها استفاده میشود .

5). ژل رستیلن سیلک (Restylane Silk)

ژل سوئدی که ماندگاری 6 الی 12 ماهه دارد و مورد تایید FDA آمریکا میباشد.این ژل بیشتر برای چین و چروک های اطراف لب و فرم دهی لب ها استفاده میشود .

6). ژل رووفیل (Revofil)

ژل کره ای که به دلیل قیمت پایین تر از اکثر ژل ها جزو ژل های پر مصرف میباشد. ماندگاری این ژل 6 الی 12 ماه میباشد .

7). ژل درمالکس (Dermalax)

ژل کره ای که برای به دست آوردن نتایج طبیعی مناسب میباشد و طول عمر 6 الی 12 ماهه دارد.

8). ژل تئوسیال (Teosyal)

ژل لب سوئیسی میباشد که به دلیل ویسکوزیته بالا اثرات یکنواختی در زیر پوست ایجاد میکند و طول عمر 6 الی 12  ماهه دارد .

9). ژل ریوانس (Revanesse)

ژل لب ارزان کانادایی که اثرات این ژل  6 الی 12 ماه میباشد .این ژل ویسکوزیته بالایی دارد و منجر به اثرات یکنواخت زیر پوست میشود .

10). ژل استایلیج (Stylage)

ژل فرانسوی که طول عمر 12 ماهه دارد. این ژل برای فرم دهی لب و سایر نواحی استفاده میشود.

11). ژل روولکس (Revolax)

ژل لب کره ای که طول عمر 6 الی 12 ماهه دارد . این ژل بیشتر برای کاهش چین و چروک صورت استفاده میشود .

12). ژل زیشل (Zishel)

ساخت کشور کره جنوبی که برای از بین بردن چین و چروک صورت و ژل لب استفاده میشود . این ژل طول عمر 6 الی 12 ماهه دارد .

13). ژل کاپتیک (Captique)

      نام دیگر این ژل prevelle میباشد . فیلر آلمانی که از سال 2004 تولید میشود. این ژل ماندگاری پایینی دارد و بین 3 تا 6 ماه از بین میرود و جزو ژلهای ارزان قیمت بازار میباشد . مورد تایید FDA آمریکا میباشد .

14). ژل لب پرنسس

           ژل لب اتریشی هست. ژل لب پرنسس بیشتر برای رفع چین و چروک  صورت به کار میرود.

فیلم تزریق ژل لب

 
 

عکس تزریق ژل لب

تصاویر کلینیک زیبایی VIP

هزینه تزریق ژل لب

هزینه تزریق ژل لب چقدر است ؟ هزینه تزریق ژل به لب به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله این عوامل:

  • جنس ژل لب
  • تکنیک انجام
  • مدل انتخابی برای فرم دهی لب
  • مهارت پزشک
  • دقت و زمانی که پزشک صرف انجام کار مینماید
  • حجم ژل تزریقی
  • اورجینال بودن ژل لب و سایر عوامل

آیا هزینه جراحی قلب دو متخصص قلب همواره یکی است؟ آیا هزینه های دو دندانپزشک همواره یکی است ؟ طبیعتا خیر زیرا عوامل بسیار زیادی در هزینه کار های خدماتی دخیل میباشند پس هزینه فیلر لب نیز در مراکز مختلف متفاوت خواهد بود.

همواره در انجام امور درمانی مدنظرتان باشد که گران ترین دارایی شما سلامتی شما میباشد پس در نتیجه زمانی که بحث سلامتی شما در میان میباشد به دنبال بهترین و با کیفیت ترین درمان ها و مواد باشید و هزینه را در انتهای اولویت بندی های خود قرار دهید زیرا سلامتی و زیبایی شما خرید پوشاک یا سایر نیاز های قابل تغییر نیست و در صورتی که سلامتی شما آسیب ببیند کیفیت زندگی شما تا آخر عمر تحت تاثیر قرار میگیرد. پیشنهاد ما این است که اگر از لحاظ مالی توانایی انجام درمان های زیبایی باکیفیت را ندارید آن درمان زیبایی را انجام ندهید. پس همواره قبل از پرسش هزینه فیلر لب چقدر است در مورد کیفیت خدمات بپرسید .

همه مردم در صورت نیاز به جراحی قلب یا سایر ارگان های بدن به دنبال بهترین پزشکان میباشند اما سی درصد افراد جامعه به هنگام انجام اعمال پزشکی زیبایی به دنبال بهترین پزشکان و بهترین مواد مصرفی میباشند این موضوع ناشی از عدم آگاهی بیشتر افراد جامعه میباشد زیرا در صورتی که کوچکترین عضو بدن مختل شود کل اعضای بدن تحت تاثیر میگیرد و این موضوع میتواند در بلند مدت تاثیرات بسیار بدی بر سلامتی و کیفیت زندگی شما بگذارد.

هزینه تزریق ژل لب روسی سال 1401 و قیمت تزریق لب طبیعی در کلینیک زیبایی VIP با ژل ژوویدرم اورجینال برای هر سی سی مبلغ هشت میلیون میباشد.

چرا هزینه ژل لب در مراکز مختلف متفاوت میباشد ؟

برای دانستن جواب این سوال عوامل تاثیر گذار بر قیمت فیلر لب را بررسی مینماییم:

  • جنس ژل لب
  • تکنیک انجام
  • مدل انتخابی برای فرم دهی لب
  • مهارت پزشک
  • دقت و زمانی که پزشک صرف انجام کار مینماید
  • حجم ژل تزریقی
  • اورجینال بودن ژل لب و سایر موارد

به نظر شما چرا مراکزی که با قیمت های پایین تر خدمات  ارائه میدهند در نهایت درآمدشان بیشتر از مراکزی هست که باقیمت های بالاتر این خدمات را ارائه میدهند؟ پاسخ این سوال این موضوع میباشد اکثر این مراکز به جای یک الی دو سی سی تزریق ژل بیش از حد مورد نیاز (بیشتر از دو سی سی) به دلیل سلایق خود تزریق مینمایند و همچنین زمانی که برای تزریق یک سی سی ژل مینمایند را کمتر در نظر میگیرند تا از نظر بازدهی به درآمد روزانه خود برسند.

پس همواره در امور خدماتی از قبیل خدمات پزشکی در بیش از نود درصد موارد قیمت و کیفیت رابطه عکس دارد.

ژل لب روسی (راشل)

ژل لب مدل روسی پرطرفدارترین مدل تزریق ژل لب همراه با مدل طبیعی است. دلیل اینکه این نوع مدل ژل لب پرطرفدار میباشد این موضع میباشد که مدل ژل لب روسی برگرفته از زیبایی مردمان روس میباشد همواره در دنیا مردمان روس جزو زیباترین مردمان دنیا محسوب میشدند همین موضوع نشان میدهد مدل لبهای این مردمان بین اکثریت نیز جذاب میباشد در نتیجه افراد برای جذاب کردن لبهای خود این مدل را استفاده مینمایند

ژل لب روسی سه ویژگی مهم دارد :

الف) بیشتر از حجم لبها پهنای لبها تغییر میابد و برآمدگی و بیرون زدگی لبها  تغییر زیادی ندارد

ب) در این تزریق ارتفاع لب بالا و پایین تقریبا برابر میشود

 ج) در این مدل لبه های خارجی لبها کمی برجسته تر میشود

در واقع در تزریق ژل لب مدل روسی حجم ژل تزریقی ، نباید بیش از اندازه باشد بلکه ظرافت ، دقت ، مهارت و مدت زمانی که پزشک صرف مینماید باعث میشود لب روسی شکل بگیرد.

ژل لب هالیوودی

ژل لب مدل هالیوودی تفاوت آنچنانی با ژل لب روسی ندارد زیرا اکثر بازیگران هالیوود ژل لب مدل روسی را انتخاب مینمایند .

ژل لب طبیعی ( کلاسیک یا نچرال )

ژل لب نچرال نیز همانند مدل روسی طرفدار زیادی دارد . در واقع مدل کلاسیک مخصوص افرادی میباشد که با حفظ شکل طبیعی لب های خود میخواهند مقداری به لبهای خود حجم دهند همچنین با توجه به اینکه به مرور با افزایش سن حجم لب ها کم میشود بعضی از افراد با تزریق ژل به صورت طبیعی جلوی این روند را میگیرند.

همچنین تزریق ژل لب طبیعی به افرادی که هدفشان فقط رفع عیوب لبهای خود مثلا کوچک بودن قسمتی از لب هایشان میباشند توصیه میشود .

ژل لب مدل قلوه ای

تزریق ژل لب مدل قلوه ای تزریقی آسان میباشد در این تزریق ژل لب باعث برجسته شدن هر دو لب به صورت قلوه میشود .

ژل لب مدل قلبی

در تزریق ژل مدل قلبی دو حاشیه خط لب بالا فاصله بیشتری از هم میگیرند و حالت قوسی به خود میگیرند و همچنین ژل بیشتری به وسط خط لب پایین تزریق میشود تا شکل لبها مانند قلب شود

    در این تزریق ژل لب مدل قلبی ارتفاع لب پایین نسبت به لب بالا بیشتر است.

ژل لب گرد

در تزریق ژل لب گرد ژل لب به طوری به لبهای بالا و پایین تزریق میشود که شکل خارجی لبها به صورت گرد شود .

ژل لب مدل چاکدار

هدف از تزریق ژل لب چاکدار ایجاد چاک در لب پایین در کنار افزایش حجم لب بالا و پایین میباشد .

ژل لب مدل عروسکی ( باربی )

دو خصوصیت ژل لب مدل باربی را ذکر میکنیم :1)  تمرکز ژل تزریق شده در یک دوم میانی لب بالا و پایین  2) و تقویت حالت V شکل لب بالا. ژل لب عروسکی منجر به هم خوردن حالت و شکل طبیعی لب ها میشود .

ژل لب مدل سه دکمه ای

در تزریق ژل لب مدل سه دکمه ای پزشک نواحی وسط لب بالا و دو طرف راست و چپ لب پایین را برجسته مینماید .

ژل لب فانتزی

در تزریق ژل لب فانتزی مقدار زیادی ژل لب تزریق میشود و حجم و پهنای لبها به مقدار زیاد و غیر طبیعی افزایش میابد . توصیه میشود افرادی که ژل لب فانتزی را میخواهند گونه ها و چانه خود را برجسته نمایند تا تناسب بین اجزای صورت برقرار شود.

ژل لب صدفی

در تزریق ژل لب مدل صدفی لبها در مجموع به شکل صدف در می آیند ،در این مدل به لب پایین بیشتر تزریق میشود تا پهنای لب پایین به مقدار زیادی افزایش یابد .

    در این تزریق ارتفاع لب پایین نسبت به لب بالا بیشتر است.

ژل لب سوتی

هدف از تزریق ژل لب مدل سوتی در کنار افزایش حجم و پهنای لب بالا و پایین ، ایجاد فاصله کم بین لب بالا و پایین در قسمت مرکزی میباشد .

ژل لب مدل کمان

معمولا لب بالا در حالت طبیعی به شکل کمان میباشد که  حالت V  شکل لب مثل دسته کمان میباشد . و مرز لب بالا و پایین زه کمان میباشد تزریق ژل لب مدل کمان شکل طبیعی تری به لبهای ما میدهد.

تزریق چربی به لب ها

تزریق چربی به لب یکی از روش های حجم دهی به لب ها میباشد . اما یکی از سوالاتی که مراجعین میپرسند این میباشد که برای تزریق لب ژل بهتر است یا چربی که در زیر به صورت کامل این دو مورد را از زوایای مختلف بررسی مینماییم

  • عوارض پس از درمان و پیچیدگی درمان: با توجه به اینکه در تزریق چربی دو ناحیه از بدن ( ناحیه ای که از آن چربی برداشته میشود ) یعنی ( باسن یا زیر شکم یا ران ) و ناحیه ای که چربی به آن تزریق میشود درگیر میباشد، عوارض پس از درمان در دو ناحیه مشاهده میشود در حالی که در تزریق ژل لب فقط لب ها درگیر میباشد
  • شکل دهی و فرمدهی: قوام ژل نسبت به چربی بیشتر میباشد این موضوع باعث میشود که با چربی نتوانیم شکل و فرم لب ها را به حالت دلخواه و متفاوت تغییر دهیم و فقط میتوانیم حجم لبها را زیاد کنیم
  • ماندگاری : ماندگاری تزریق چربی نسبت به بعضی ژل ها بیشتر میباشد ( همانند برخی ژل ها دائمی نمیباشد ) ، اما میتوان با استفاده از ژل های طولانی اثر به ماندگاری دلخواه رسید.  حتی میتوان از ژل های غیر قابل جذب نیز استفاده نمود اما فراموش نشود که قابل جذب بودن ژل ها اگر مدت زمان معقول یک الی دو سال باشد ، یک مزیت میباشد نه عیب
  • هزینه تزریق چربی به لب ها : هزینه تزریق چربی به لب ها با توجه به اینکه پزشک از یک ناحیه دیگر نیز چربی را بر میدارد معمولا نسبت به تزریق ژل بالاتر میباشد

پس با بررسی تک تک موارد بالا در پاسخ به مراجعینی که میپرسند تزریق ژل لب بهتر است یا چربی ، میتوان گفت که قطعا تزریق ژل نسبت به چربی بهتر است .

ژل لب کره ای

ژل لب کره ای نسبت به ژل لب اروپایی و آمریکایی پیشینه کمتری دارد ، اما بهترین ژل لب کره ای ژل لب رووفیل میباشد.

قیمت ژل لب کره ای نسبت به سایر ژل ها معمولا ارزان تر میباشد.

با ژل های لب مرغوب تر از ژل لب کره ای به نتایج بهتری در شکل دهی لب ها میتوان رسید .

گلوله شدن ژل لب

یکی از عوارض ژل لب گلوله شدن ژل لب میباشد که این گلوله شدن بسته به دلایلی که دارد درمانهای مختلفی دارد:

  • گلوله شدن ژل لب به صورت طبیعی : معمولا گلوله شدن و سفت لب ها به صورت طبیعی پس از تزریق به وجود می آید و تا دو سه هفته خود به خود رفع میشود البته این مدت تا سه ماه نیز میتواند ادامه داشته باشد .
  • گلوله شدن ژل لب به دلایل آلرژیک : در موارد بسیار معدود ممکن است بدن شما به ژل لب حساسیت نشان دهد در این صورت این حساسیت گاها به صورت گلوله شدن بروز مینماید که معمولا همراه با قرمزی و خارش میباشد . رفع گلوله شدن ژل لب در این حالت تزریق استروئید و گاها تخلیه ژل ناحیه یا حل کردن ژل ناحیه به کمک آنزیم هیالورونیداز میباشد .
  • گلوله شدن ژل لب به دلیل عفونت : در صورتی که موارد بهداشتی به طور کامل رعایت نشود و یا حتی ممکن است به احتمال خیلی کم با رعایت کامل بهداشت نیز این مشکل به وجود آید. رفع گلوله شدن ژل لب به دلیل عفونت معمولا انتی بیوتیک تراپی و در مواردی تخلیه ژل ناحیه میباشد.
  • گلوله شدن ژل لب به دلیل تزریق نادرست : گاها به دلیل تزریق ژل لب به صورت نادرست ، ژل لب در بعضی نواحی به صورت گلوله ای درمی آید در بعضی موارد این حالت گلوله ای به صورت خود به خود تا دو الی سه هفته رفع میشود اما گاها چاره کار حل کردن ژل لب با آنزیم هیالورونیداز و یا تخلیه ژل لب میباشد.

 به طور کل میتوان گفت در صورت مشاهده ی گلوله شدن ژل لب توسط پزشک مربوطه ویزیت شوید تا علت آن مشخص شود . توجه فرمایید که گلوله شدن ژل لب در اکثر موارد جای هیچ گونه نگرانی نخواهد داشت و با ماساژ توسط پزشک مربوطه سریعتر از بین خواهد رفت . اما توصیه ما این است که به هیچ عنوان هیچ درمانی در منزل برای رفع گلوله شدن ژل لب انجام ندهید .

ماندگاری ژل لب

ماندگاری تزریق ژل لب به عوامل زیر وابسته میباشد که تک تک موارد را بررسی مینماییم :

  • جنس ماده ای که به عنوان ژل لب استفاده میشود: با جنس ماده ماندگاری ژل لب از یک ماه تا ماندگاری دائمی قابل تغییر میباشد ، که البته مواد دارای ماندگاری دائمی تاییدیه FDA را برای تزریق لب ندارند ، تنها ماده ای که ماندگاری مناسب دارد یعنی یک الی دو سال هیالورونیک اسید میباشد .
  • برند ژلی که استفاده میشود : ماندگاری فیلر لب به برند ژل مورد استفاده نیز ربط دارد ، بهترین ژل صورت با ماندگاری بالا که حدود 18 ماه میباشد ژوویدرم میباشد.
  • متابولیسم بدن : بعضی افراد متابولیسم بدنشان طوری میباشد که هیالورونیک اسید را سریعتر جذب مینماید این موضوع ژنتیکی میباشد و باید با سایر عوامل تاثیرگذار در ماندگاری فیلر لب ، ماندگاری را افزایش داد .
  • رعایت مراقبت های پس از درمان: با رعایت کامل مراقبت های پس از درمان باعث میشویم که مدت زمان ماندگاری ژل لب کاهش نیابد . مثلا در صورتی که دوش آب گرم در 24 ساعت اول بگیریم باعث میشویم ژل های تجویز شده تجزیه شود و یا درصورتی که موقع خواب در 48 ساعت اول به ناحیه ژل زده فشار وارد شود ژل ها منتشر میشوند. و همچنین در صورتی که در 48 ساعت اول آب کم بخوریم ژل لب زودتر جذب میشود. پس بهتر است کلیه مراقبتهای پس از درمان را به طور کامل رعایت نماییم
  • حجم ژل تزریقی : اگر حجم ژل تزریقی کمتر از میزان استاندارد باشد ژل تزریق شده با سرعت بیشتری جذب میشود.
  • عمق ژل تزریق شده و تکنیک مورد استفاده پزشک: هر ژلی برای یک عمق تزریق مناسب میباشد در صورتی که از ژل هایی که برای نواحی عمیق میباشند برای نواحی سطحی استفاده شود در ماندگاری ژل لب تاثیرگذار میباشد . همچنین تکنیک مورد استفاده پزشک نیز در ماندگاری فیلر تاثیرگذار میباشد.

پروتز لب

پروتز یعنی هر نوع ماده ی خارجی که در بدن برای بهبود یا رفع نقص عضو قرار میدهیم. پروتز لب انواع مختلفی دارد شامل: پروتز لب با چربی بدن، پروتز لب با ژل و…. در کلیه بندهای این متن به طور کامل پروتز لب را از جوانب مختلف از جمله هزینه پروتز لب ، مزایا و عوارض پروتز لب را بررسی نموده ایم .

نوعی از پروتز لب نیز وجود دارد که ماده سیلیکونی با اشکال و حجم های مختلف در لب های شما قرار میگیرد این نوع پروتز دائمی میباشد و مورد تایید FDA آمریکا نمیباشد . زیرا دارای عوارض زیادی برای لب ها میباشد.

آیا تزریق ژل لب درد دارد

در مرکز best vip clinic درد تزریق ژل لب به طور کامل با روش های مختلف پیشگیری میشود و برای پس از درمان هم دارو تجویز میشود تا درد بعد از تزریق ژل لب به وجود نیاید.

علت درد بعد از تزریق ژل لب میتواند التهاب و تورم پس از تزریق ژل لب باشد.در مرکز best vip clinic  تزریق ژل لب بدون درد را تجربه مینمایید .

عوارض تزریق ژل لب

قبل از  انجام تزریق ژل لب ممکن است بپرسید تزریق ژل لب چه عوارضی دارد ؟ عوارض ژل لب نسبت به سایر جراحی های زیبایی مثل عمل بینی یا کشیدن پوست صورت بسیار کم میباشد و گاها این عمل کلا بدون عارضه میباشد . چون عوارض این عمل بسیار کم میباشد نیازی به بستری شدن نمیباشد و به صورت سرپایی انجام میشود و مراجع پس از عمل به کارهای روزمره خود میتواند ادامه دهد .

در زیر به عوارض تزریق ژل به لب که ممکن است به وجود بیاید اشاره مینماییم توجه فرمایید که تعداد بسیار کمی از عوارض زیر ممکن است پس از تزریق ژل رخ دهد .

  • کبودی : کبودی بعد از تزریق ژل لب ممکن است بوجود آید . کبودی تزریق ژل لب به تکنیک انجام ژل لب نیز بستگی دارد ، با انجام مراقبتهای پس از درمان تزریق ژل لب میتوانید کبودی ژل لب را با سرعت بیشتری از بین ببرید . علت کبودی بعد از تزریق ژل لب خونریزی زیر جلدی و التهاب به علت سوزن تزریق میباشد که به صورت کبودی نمایان میشود . توجه فرمایید که این کبودی مساله نگران کننده ای نمیباشد و شما به هنگام آزمایش خون نیز ممکن است دچار کبودی شوید. درمان کبودی بعداز تزریق ژل استفاده از کمپرس سرما و برخی داروهای ضد التهاب میباشد .
  • ورم: ورم بعد از تزریق ژل لب ناشی از التهاب تزریق در ناحیه میباشد. ورم لب بعد از تزریق با رعایت کامل مراقبتهای پس از درمان و مصرف داروها ی تجویز شده به سرعت از بین می رود. درصورت مصرف مشروبات الکلی در هفته اول پس از تزریق ژل لب ورم و کبودی بیشتری در ناحیه بوجود می آيد.
  • واکنش های آلرژیک : چون جنس ژل لب هیالورنیک اسید میباشد و این ماده درقسمت های مختلف بدن ما نیز وجود دارد احتمال بروز آلرژي بسیار پایین میباشد ، البته در صورت استفاده از ژلهای نامرغوب احتمال واکنش آلرژیک بیشتر میشود .
  • عفونت: در صورتی که موارد بهداشتی به طور کامل رعایت نشود و یا حتی ممکن است به احتمال خیلی کم با رعایت کامل بهداشت نیز این مشکل به وجود آید. رفع گلوله شدن ژل لب به دلیل عفونت معمولا آنتی بیوتیک تراپی و در مواردی تخلیه ژل ناحیه میباشد. البته در مواردی ممکن است که این عفونت به علت جنس پوست شما به وجود بیاید.
  • ایجاد زخم در ناحیه تزریق شده : در موارد بسیار معدودی ممکن است ژل تزریق شده مسیر رگهای لب را ببندند که در این صورت در صورت عدم تزریق آنزیم هیالورونیداز و تخلیه ژل لب، زخم هایی در لب ایجاد میشود . احتمال بروز این عارضه بسیار کم میباشد .

تخلیه ژل لب

آیا ژل لب تخلیه میشود ؟ بله ژل لب را میتوان در صورتی که منجر به عوارضی که در پاراگراف بالا ذکر کردیم و یا در صورت مورد پسند واقع نشدن مراجع به راحتی تخلیه کرد ، دو روش برای تخلیه ژل لب وجود  دارد :1) حل کردن ژل لب 2) تخلیه ژل لب با سوزن

تخلیه ژل لب در خانه بهتر است انجام نگیرد و تحت نظر متخصص انجام شود ،

روش اول تخلیه ژل لب با آنزیم هیالورونیداز میباشد در این روش در صورتی که جهت انجام درمان زیبایی از ژل های معتبر استفاده کرده باشید و این ژل ها جنسشان هیالورونیک اسید باشد در این صورت به راحتی با آنزیم این ژل ها حل میشوند.

روش دوم تخلیه ژل لب با سوزن میباشد . معمولا این روش زمانی استفاده میشود که روش اول مقدور نباشد . در این روش پزشک پس از بی حسی موضعی ناحیه مورد نظر با استفاده از سوزن ژل را تخلیه مینماید .

هزینه تخلیه ژل لب بستگی به روش درمانی و کیفیت آنزیم مورد استفاده و … دارد. همواره در انجام امور درمانی مدنظرتان باشد که گران ترین دارایی شما سلامتی شما میباشد پس در نتیجه زمانی که بحث سلامتی شما در میان میباشد به دنبال بهترین و با کیفیت ترین درمان ها و مواد باشید و هزینه را در انتهای اولویت بندی های خود قرار دهید زیرا سلامتی و زیبایی شما خرید پوشاک یا سایر نیاز های قابل تغییر نیست و در صورتی که سلامتی شما آسیب ببیند کیفیت زندگی شما تا آخر عمر تحت تاثیر قرار میگیرد. پیشنهاد ما این است که اگر از لحاظ مالی توانایی انجام درمان های زیبایی باکیفیت را ندارید آن درمان زیبایی را انجام ندهید.

مراقبت بعد از تزریق ژل لب

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب شامل موارد مختلفی میباشد که رعایت هر کدام از این موارد دلایل مختلفی دارد . در صورت عدم رعایت مراقبتهای بعد از تزریق ژل لب مشکلات زیادی به وجود می آید در زیر تک تک مواردی که باید بعد از تزریق فیلر لب رعایت نمایید را ذکر میکنیم

  • خودداری از فعالیت سنگین و ورزش به مدت 48 ساعت : در هنگام فعالیت سنگین ضربان قلب بالا میرود و در نتیجه سرعت جریان خون بیشتر میشود و احتمال کبودی و تورم افزایش می یابد
  • ماساژ دادن لب ها : توجه فرمایید که پزشکان ممکن است ناحیه تزریقی را برای شکل دهی بهتر عضو در هنگام تزریق ماساژ دهند و به شما توصیه کنند که لب ها را ماساژ دهید . در صورت توصیه پزشک حتما این کار را انجام دهید
  • داروها : از خوردن داروهای آسپرین ، ژلوفن ، ایبوبروفن ، روغن ماهی و داروهایی که خاصیت رقیق کننده خون دارند خودداری نمایید زیرا این داروها باعث افزایش کبودی و تورم میشوند
  • لیزر: از لیزر درمانی به مدت دو هفته خودداری نمایید . زیرا لیزر با تولید گرمای زیاد منجر به تجزیه ژلهای تزریقی میشود
  • آرایش کردن: حداقل تا 24 ساعت در ناحیه ای که فیلر تزریق شده آرایشی انجام ندهید تا هم به ناحیه مورد نظر فشار وارد نشود وهم از نظر بهداشتی مشکلی به وجود نیاید. در صورت ضرورت با فشار خیلی کم از قلم های نو برای آرایش استفاده نمایید
  • الکل: الکل عروق خونی را منبسط میکند و در نتیجه بدن در ناحیه تزریق شده مستعد تورم و التهاب میشود. لذا از 24 ساعت قبل تا سه روز بعد از مصرف الکل خودداری نمایید
  • گرمای زیاد : از حضور در معرض گرما مثل سونا ، جکوزی ، دوش آبگرم ، اتاق بخار ، یوگای داغ ، حمام آفتاب تا 48 ساعت خودداری نمایید زیرا گرما منجر به تجزیه ژل های تزریق شده میشوند
  • هواپیما : از پرواز تا 48 ساعت به علت تغییر فشار وارده به بدن در طول پرواز و همچینین هوای خشک داخل کابین خودداری نمایید
  • عدم استفاده از نی تا یک هفته
  • عدم مصرف غذاها و نوشیدنی های داغ تا 48 ساعت
  • نوشیدن آب فراوان و مصرف میوه و سبزیجات فراوان دو مزیت دارد: 1) باعث رفع سریع تر تورم میشود 2) با توجه به اینکه هیالورونیک اسید آب رو به خود جذب مینماید در نتایج خوب درمان تاثیر دارد
  • تا رفع کامل بی حسی از جویدن مواد غذایی به دو دلیل خودداری نمایید : 1) امکان گاز گرفتن لب با توجه به بی حس بودن لب بالا است 2) امکان آسیب زدن به لب ها به علت داغ بودن موادغذایی با توجه به بی حسی لب ها بالا است
  • از مصرف غذا های پر نمک به دلیل افزایش احتمال تورم خودداری نمایید
  • استفاده از یخ یا مواد یخ زده به صورت غیر مستقیم یعنی با استفاده از پارچه هر پنج دقیقه یک دقیقه بدون فشار در ناحیه . این کار منجر به کاهش درد و خارش و جلوگیری از تورم بیشتر میشود. توجه فرمایید که گذاشتن یخ به صورت مستقیم به علت دمای پایین منجر به آسیب به پوست و صدمات بیشتر میشود
  • مراقبت های هنگام خوابیدن: 1) تا 48 ساعت به پهلو نخوابید تا به ناحیه فشار وارد نشود 2) زیر سر خود دو بالش قرار دهید
  • تمیز نگه داشتن ناحیه و عدم مراجعه به دندانپزشکی تا 48 ساعت
  • مصرف آناناس و قرصهای ویتامین سی منجر به تسریع روند از بین رفتن کبودی میشود
  • از مصرف سیر جنسینگ و روغن پریم رز، ویتامین E و امگا 3 تا یک هفته به علت افزایش کبودی خودداری نمایید
  • از خوردن نمک زیاد خودداری نمایید

سوالات و نظرات خود را در مورد ژل لب لطفا در زیر مطرح نمایید

انتشار یافته: 30
  1. زهرا عربی
     
     
    1396/02/24 - 18:15

    بسیار منظم

  2. نازنین تهرانی
     
     
    1396/07/30 - 18:16

    مطالب بسیار مفید و عالی بود

  3. راضیه امامی
     
     
    1397/03/23 - 18:15

    ممنون از مطالبتون

  4. نیلوفر
     
     
    1397/04/25 - 18:21

    دستیاران محترم و حرفه ای دارن

  5. نازی
     
     
    1397/05/11 - 18:12

    بهترین مطلبی که در مورد ژل لب خوندم

  6. افسانه عزیزی
     
     
    1397/05/20 - 18:23

    من مراجعه کردم راضی نبودم

  7. المیرا محمدزاده
     
     
    1398/03/05 - 18:24

    ما سه تا خواهر و مادرم چهار ساله به این مرکز مراجعه میکنیم کارشون عالیه

  8. سحر راد
     
     
    1398/03/10 - 18:02

    ممنونم بابت لبای خوبی که بهم هدیه دادین

  9. عاطفه
     
     
    1398/03/15 - 20:22

    من سه ساله این مرکز مراجعه میکنم تا به حال هیچ مشکلی نداشتم در زمینه بوتاکس و ژل لب حرف ندارن

  10. ارمیا ایرانی
     
     
    1398/05/06 - 18:08

    من ایرانی مقیم آلمان هستم و همیشه برای کارای پزشکی ایران میام و در این مرکز هم ژل لبمو هر سری شارژ میکنم و همچنین بوتاکس و بسیار راضی هستم

  11. لیلی
     
     
    1398/06/04 - 18:16

    دوستم شمارو معرفی کرد و بسیار از نتیجه کار راضی هستم

  12. نیوشا
     
     
    1399/03/01 - 22:22

    حین تزریق هیچ دردی متوجه نشدم

  13. مهناز
     
     
    1399/03/03 - 18:15

    هر سری این مرکز میرم من یه بازیگر معروف اونجا نشسته

  14. زیبا اسلامی
     
     
    1399/03/10 - 18:13

    خوشم نیومد

  15. nasim
     
     
    1399/03/17 - 18:22

    very good

  16. محدثه عارفی
     
     
    1399/03/19 - 23:19

    اینکه بهداشت رو به طور کامل رعایت میکنید یه دنیا ارزش داره

  17. زهرا کمالی
     
     
    1399/06/09 - 11:23

    من از طریق اینستا با مرکزشون آشنا شدم بسیار عالی بودن

  18. آرزو
     
     
    1399/08/07 - 18:14

    مطالب آموزنده ای بود

  19. اکرم معظمی
     
     
    1400/02/24 - 18:51

    با اینکه میانه خیلی دوره از این مرکز ولی ارزششو داره بیایم این مرکز

  20. ملیحه
     
     
    1400/03/02 - 18:09

    جای پارک که داره این مرکز خودش یک دنیا می ارزه

  21. ناشناس
     
     
    1400/03/08 - 4:03

    من که مرکزتان را نپسندیدم

  22. فرشته اسدی
     
     
    1400/03/19 - 17:29

    بهترین مرکز تزریق ژل لب

  23. نادیا بهرامی
     
     
    1400/05/05 - 14:10

    متنتون خوب بود

  24. ریحانه
     
     
    1400/05/19 - 20:35

    ممنون بابت وقتی که برای تهیه این مطالب گذاشتین عالی بودن

  25. ناشناس
     
     
    1400/06/03 - 18:25

    عالی

  26. طاهره رضایی
     
     
    1400/06/25 - 16:44

    خوب بود خیلی سوالاتم رفع شد با خوندن این صفحه

  27. محنا
     
     
    1400/07/13 - 18:20

    دکتر پنجه طلا

  28. آزاده کرمی
     
     
    1400/10/11 - 11:02

    من از نتیجه کاری که برام انجام دادین راضی نیستم

  29. مریم نیازمند
     
     
    1400/12/05 - 14:13

    از دوستام که پزشک هستن مرکز شمارو معرفی کردن مزاحم میشیم

  30. سیما مرادی
     
     
    1401/03/23 - 18:14

    خانم دکتر کارم عالی شده دستتان درد نکنه شما جزو خوش اخلاق ترین دکتر ها هستین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.